Płatności mobilne na parkingu – 7 argumentów za wprowadzeniem
Poważną weryfikację przechodzi obecnie wiele modeli biznesowych, m.in. z obszarów mobilnościowych i transportowych. Każdy z nas już od ponad roku widzi i doświadcza, że ruch na ulicach, szczególnie w dużych miastach, jest mniejszy. Każde kolejne zamknięcie różnych dziedzin gospodarki przyczynia się do jeszcze większego spadku ruchu pojazdów i osób – dotyczy to również komunikacji publicznej. Praca zdalna, która obejmuje głównie osoby zatrudnione w biurach oraz studentów, wpłynęła – i sądzę, że wpłynie długotrwale – na zmiany w mobilności, ponieważ wiele obowiązków można współcześnie spełniać z użyciem nowoczesnych technologii komunikacji.
2021-06-15, 13:11


W branży parkingowej dostrzegamy obecnie duży niepokój, niemal codziennie rozmawiamy z właścicielami parkingów w całej Polsce, a w naszej bazie jest ponad 600 podmiotów świadczących usługi parkingowe – od Kołobrzegu, przez Warszawę, aż po Zakopane. Najczęściej słyszymy, że właściciele nie wiedzą, jaka przyszłość jest przed nimi i jak się zachować w obecnej sytuacji; najwięcej dylematów mają zarządzający parkingami lotniskowymi, gdzie ruch spadł drastycznie. 

W dyskusjach wspólnie poruszamy tematykę tych technologii, które pozwolą utrzymać biznes, szczególnie tam, gdzie największym kosztem i zagrożeniem jednocześnie są pracownicy parkingu. Dziś chciałbym zwrócić uwagę na płatności mobilne i ich znaczenie w dobie pandemii i zmian rynkowych. 

Popularność BLIKA, polskiego ekosystemu nowoczesnych i intuicyjnych płatności, wzrasta ponadprzeciętnie. Jako społeczeństwo coraz chętniej rezygnujemy z noszenia przy sobie gotówki, płacimy kartą, zupełnie powszechne jest już też dokonywanie płatności telefonami czy nawet zegarkami z tą funkcją. Warto zatem wdrożyć alternatywny kanał sprzedaży poprzez uruchomienie płatności mobilnych, aby móc obsłużyć osoby, które nie mają gotówki lub nie chcą nią płacić z troski o zdrowie własne i inkasujacych. Wiemy, że profilaktyka zdrowotna w czasie epidemii zakłada rezygnację z bezpośredniego przekazywania sobie pieniędzy. Dużą popularnością cieszą się mobilne płatności zwłaszcza wśród młodego pokolenia, które jest częstym klientem parkingów w miejscowościach turystycznych. 

Automatyzacja biznesu i wprowadzenie płatności mobilnych pozwalają też prowadzić sprzedaż usług parkingowych, gdy ruch jest mniejszy i nie opłaca się utrzymywać na parkingu pracowników, głównie w godzinach nocnych (parkingi turystyczne) czy w okresach zamykania gospodarki, które zapewne będą nam jeszcze nieraz towarzyszyć. 

Wdrożenie płatności elektronicznych (strona www) czy płatności mobilnych (dostępność parkingu w aplikacjach mobilnych) jest znacznie korzystniejsze od zakupu kasy automatycznej czy systemu parkingowego. Obecnie dostępność tak nowoczesnych usług jest zdecydowanie łatwiejsza dla każdego właściciela parkingu, gdyż oprogramowanie sprzedawane jest w modelu usługowym z miesięcznym abonamentem lub z rozliczaniem prowizyjnym.

Wkrótce rezerwacje online w urzędach, w bankach, u fryzjerów i kosmetyczek dzięki popularności rozwiązań firmy Booksy zagoszczą w naszej codzienności na dobre. Sposób ten podnosi bezpieczeństwo wizyty, pozwala lepiej rozłożyć ruch i obsługę klientów, zaś klientom daje możliwość spokojnego zaplanowania i odwołania wizyty w dowolnym momencie, również pilnie, gdy pojawi się choroba. Podobną wartość wnoszą rezerwacje na parkingach, z tym wyjątkiem, że miejsce zarezerwowane może mieć wyższą cenę, ponieważ klient opłaca je z góry, chcąc, żeby czekało puste na przyjazd kierowcy

Stosowanie nowoczesnych form obsługi klienta-kierowcy, jakimi są płatności na stronie internetowej czy płatności mobilne, pozwala też generować rekomendacje i opinie, które użytkownicy Internetu coraz częściej biorą pod uwagę przy wyszukiwaniu miejsc do odwiedzenia. Wybierając się w miejsca nowe, nieznane, niemal zawsze korzystamy z opinii Google czy opinii w innych popularnych portalach i aplikacjach. 

Wysoka technologia zarządzania parkingiem daje możliwość pokazywania stanu zajętości parkingu w czasie realnym, na bieżąco, ale też przybliżonej zajętości danego miejsca w różnych okresach. Kolejne udogodnienie to otwieranie szlabanów za pomocą aplikacji mobilnej po dokonaniu płatności lub rezerwacji. Ta kompleksowość obsługi klienta podnosi skuteczność, funkcjonalność i rentowność wdrożonych systemów i wpływa na zadowolenie kierowcy z dostępu do informacji przy planowaniu podróży. 

Ostatni, ważki argument: płatność mobilna nierozłącznie wiąże się z możliwością instalacji ładowarki do samochodów elektrycznych, które są przyszłością mobilności, szczególnie miejskiej. Trend jest nieodwracalny, pokazują to decyzje strategiczne największych koncernów samochodowych na świecie. Warto pomyśleć o przygotowaniu się do kolejnej zmiany rynkowej i wprowadzić nowoczesne kanały sprzedaży oraz reklamy parkingu oparte na stronie internetowej, wizytówce Google czy obecności w ekosystemach aplikacji mobilnych do parkowania.

KONTAKT / AUTOR
Maks Michalczak
PR Manager
Abanana
728 834 283
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.